annons

Senaste forum-/debattinläggen

Kommande danser

- Visa hela veckan
Välkommen, Gäst
Vänligen Logga in eller Registrera.    Glömt ditt lösenord?

Expanders Blomsterhult ikväll
(1 läser) (1) Gäst
Till sistaSida: 1
Rubrik: Expanders Blomsterhult ikväll
Expanders Blomsterhult ikväll 2 år, 11 månader sedan  
Svår dansabstinens orsakar funderingar på följande lilla turné. Någon som hänger med eller kan erbjuda samåkning t.ex. till/från Blomsterhult o Alingsås.

Zlips/Jannez/Expanders/Barbados/Date

Bokade precis en Hertzfreerider gratis bil från Göteborg imorgon onsdag 9/6 till Stockholm. Finns lediga platser för den som vill följa med.

Tänkte sedan dansa till Zlips på Silja Galaxy t.o.r Åbo. Avgår från Värtahamnen 1930. Några fler som tänker göra det? Delar man hytt delar man på priset. 50-200 kr.

Åter Stockholm 1815 på torsdag. Då blir det JannezGröna Lund
Tänkte sedan ta mig till Värmland på fredag. Hur är fortfarande oklart! Buss/tåg/freeride eller samåkning.

Expanders spelar på Blomsterhult på fredag 11/6, hur jag nu skall ta mig dit. Samåkning?

Vi har ett torp vid en sjö nordväst Sunne/Gräsmark jag tänkte passa på att besöka om jag lyckas ta mig dit antingen på fredag eller lördag. Där finns plats för fler att övernatta om man inte har för stora pretentioner. Annars får jag ta bussen, tänkte jag. Men det går inga bussar lördagar och söndagar i västra Värmland, upptäckte jag! Så risk är att jag åka hem istället efter Blomsterhult.

Barbados spelar i Sunne på lördag 12/6 i Kolsnäs på Sunne Play Palace. Där har jag aldrig varit. Någon som vet om det är danspublik där?

Sedan tänker jag mig tillbaka mot Göteborg på något sätt för på
söndag 13/6 spelar Date i Alingås.

Därifrån hoppas jag på att få lift till Göteborg så jag kan åka tillbaka Stora Höga.

Ring mig eller sms:a på 0702029720 om du är:

Intresserad att åka med i bilen till Stockholm?
Intresserad att åka med på Zlips-kryssningen?
Vill åka med till Blomsterhult?
Har samåkningsplats Stockholm- eller Karlstad-Blomsterhult?
Har samåkningsplats Gräsmark-Blomsterhult-Gräsmark?
Har samåkningsplats till/från Alingsås
eller har andra bra idéer?

.
Anders_S
Skrivit flera inlägg
graphgraph
Medlem offline Klicka här för att se användarens profil
Senast ändrat: 2010-06-11 13:04 av Anders_S.
Logga in för att svara.
Sv:Zlips onsdag Expanders fredag 2 år, 11 månader sedan  
Härlig turne!!!
Hör av dig om du vill med till Blomsterhult, så hämtar jag upp!!!
Spunkan
Skrivit väldigt många inlägg
graphgraph
Logga in för att svara.
Åker också på kryssningen och dansar till Zlips. MEN inte till Mariehamn utan till Åbo
Mii
Skrivit flera inlägg
graphgraph
Logga in för att svara.
Mii skrev:
Åker också på kryssningen och dansar till Zlips. MEN inte till Mariehamn utan till Åbo

Jo visst går båten ända till Åbo. Har rättat ovan.

Vad roligt att det blir fler. Undrade just om jag skulle bli ensam på dansgolvet, typ "dansar tango med mig själv...". En konsert med Melissa och Zlips hade förstås varit fint det också!

Några fler som åker med på Zlips-kryssningen?
Anders_S
Skrivit flera inlägg
graphgraph
Logga in för att svara.
REDAN RÅNAD av Silja Line

Det lät så bra när säljaren sa att man kunde åka på danskryssning från 35 kronor, dvs om man delade hytt med fyra personer på E-däck.

Var inne i natt och bokade en hytt för 140 kronor men så hade jag frågat några kompisar ifall de vilje åka med och jag kunde inte boka några "open" så jag avvaktade. Fick besked imorse att ingen kunde ta ledigt.

När jag då skulle boka hytten fanns det inga kvar. Igår fanns det över 50 enligt kundtjänst. Några singelplatser fanns inte heller. Säljarens enda alternativ var att boka en hytt för 600 kronor. Det gick dock att boka på nätet för 400 kronor. 365 kronor dyrare... Mer än 11 gånger så dyrt. Nästan som SJ!

Lovade att de 400 kronorna skall bli de enda pengar Silja Line någonsin får av mig. Dansare dricker vatten!

Övervägde att stanna kvar i Stockholm och skippa Zlips och Silja Line helt och dansa till Sannex istället, men regnet gjorde att jag följde min ursprungliga plan.

Kollade på terminalen och där sålde man bara biljetter för 700 kr per person.

Det visade sig sedan att båten knappast var full. Dansgolvet tomt. Kollade på återresan om det fanns lediga hytter. Det fanns det. Så tydligen gör man som SJ. Höjer priset sista dagarna. Något schema för hur det sker ville man dock inte lämna ut.
Anders_S
Skrivit flera inlägg
graphgraph
Senast ändrat: 2010-06-10 15:13 av Anders_S.
Logga in för att svara.
Sv:Zlips in concert 2 år, 11 månader sedan  
ZLIPS in concert !

Det blev något jag aldrig varit med om. Dansgolvet var helt tomt under första låtarna ZLIPS spelade! Istället för dans blev det en fantastisk konsert. Akustiken och ljudet var väldigt bra. Tydligen dämpar en massa dansare ljudet i vanliga fall. Zlips och Melissa lät underbart!

Mii och hennes familj var de enda dansarna. Fanns ingen att bjuda upp. Sedan kom en del ungdomar med glas i handen och började hoppa omkring på dansgolvet.

Så inträffade något mer jag inte varit med om tidigare. Precis innan paus blev jag uppbjuden av Melissa som kom ner från scenen och dansade med mig. Härligt! Det tackar jag för! Efter paus blev jag uppbjuden av ytterligare en tjej som sett oss dansa och kunde följa i fox. I övrigt njöt jag av konserten!

Zlips gjorde tre framträdanden varvat med en duktig orkester från Ungern. Efteråt satt vi resten av natten och pratade med Mats liksom på soldäck idag under resan tillbaka. I eftermiddag kommer de spela igenen stund.

I kväll Jannez på Gröna Lund.
Anders_S
Skrivit flera inlägg
graphgraph
Logga in för att svara.
Sv:Expanders Blomsterhult ikväll 2 år, 11 månader sedan  
Vid Zlips spelning på torsdag eftermiddag var det helt tomt på dansgolvet. Jag dansade en dans med Mii som var där med sin familj. Sedan kom det lite barn och lekte tåg på dansgolvet en stund. Men det var en fin konsert!

Faktiskt väldigt synd att dansarna saknades. Det var en hyfsad lokal, mellanstort dansgolv, stor estrad och väldigt fin akustik. Priset om man bokar full hytt i tid är ju också OK om man lyckas få det som utlovas. 35 - 140 kr/pers på E-däck utlovades ju fast det inte blev så trots en ganska folktom båt.

Jag är väl den ende som inte är absolutist eller anställd på båten som åkt t.o.r. utan att konsumera någon alkohol! Bara vatten! Eftersom jag lever på stenålderskost hoppade jag över maten också! Enda undantaget var lite äpplejuice som Mats i Zlips bjöd på.

På torsdag kväll spelade Jannez som jag gillar väldigt mycket på Gröna Lund. Eftersom de som gärna dansar nära troligen varit på Sannez dagen innan och det är lite mogendansvarning för Jannez så var det väldigt få som foxxade nära. Det blev mycket sinuspuls. Har lite beteendeterapi som jag tillgriper då med extra långa pauseringar. Fast ibland hjälper inte det och då får man ta seden dit man kommer. Några riktigt fina foxxar blev det dock. Får hoppas på fler ikväll på Blomsterhult.

Lyckades få tag i en tågbiljett Stockholm-Karlstad till hyfsat pris och fått erbjudande om samåkning från Karlstad till Blomsterhult.

Är det däremot någon som kör nordväst-åt efter dansen som har plats över?

Någon som ska åt Gräsmark, Kymmen eller Fredros som har en plats över.

Tänkte mig en vända till ett torp som ligger vid sjön Kymmen. Men det går vare sig bussar till Trötvik/Gräsmark eller Fredros på helgerna längre.

Eller någon som skall söderut mot Uddevalla/Stenungsund eller Vänersborg/Trollhättan/Göteborg ifall det bara kommer att regna närmaste dagarna.

Mobil/sms 0702029720 eller pm.
Anders_S
Skrivit flera inlägg
graphgraph
Logga in för att svara.
Sv:Expanders Blomsterhult ikväll 2 år, 11 månader sedan  
Expanders.. Jag kommer
.b...
Skrivit enstaka inlägg
graphgraph